Followers

Thursday, May 29, 2014

Perpisahan Dan Pertemuan ( Part1 )

Hye . Assalamualaikum

Mesti korang sedang bertekak-tekik-tekok apa kaitan aku dengan entry kali ni kan ? Katakanlah .. katakanlah ...  Ya memang ada kaitan pon cik adik , cik akak  , cik abang ku semua . Entry kali ni aku Khas kan kepada semua yang pernah menjadi kawan aku . Yang pernah selalu berada di samping aku tak kira susah dan senang . Bak kata black Ketawa bersama , menangis bersama .... ececeh  *Aku rasa entry kali ni korang bolehlah kot sediakan seguni baldi besertakan tisu tandas selori .* Sebelum itu apa kata aku santapkan korang dengan gambar gambar aku yang tak seberapa enak lagi sedap ini . cewahh bermadah pujangga pula si princess ini .



Ya inilah wajah wajah kesayangan beta . hangpa hado ? Masa ni aku bersekolah di SMKTD3 Dari kecik sampai form 3 aku menatap dan bertapa di sana , Form 4 dengan form 5 aku pindah ikut family aku . Sedih siot . Rasa macam nak menjerit satu dunia yang aku rindu kat dorang . kalau menangis tu tak payah cakap la kan memang asal ghindu je asyik menangis . 

Buat kau orang , aku ghindu nak menangis sama sama , nak ketawa sama sama , nak bukak kedai kopi sama - sama , nak buat ketupat sama sama , nak berjalan , merangkak , meniarap , tertonggeng , terduduk , melompat bersama sama  doe . Andai dapat ku undurkan masa , akan ku play , Pause dan repeat segala memori memori yang kita pernah bina selama ini . Sungguh . Aku ni jenis kalau aku dah sayangkan seseorang tu even dia pernah buat aku macam macam , aku akan terus , terus dan terus sayangkan seseorang itu . Ya ! itu jenis aku . In fact sampai sekarang kot aku masih rindukan korang . cuba kau , kau duduk dekat Taman A *misalnya* daripada kecik sampai la kau orang besar kedabak macam gajah ni tiba tiba family kau ajak pindah dekat Taman B *misalnya* apa korang rasa ? Sedih . Hampa . Kecewa bukan ? Aku tak menyalahkan ibu bapa aku , cuma bagaimana pula dengan hati ku yang sedang menahan kerinduan ni ? gimana sih ? ya ampun ! ya tuhan ! Guwe kangen banget sih sama kalian . *Tetiba* Dah la aku jarang pergi sana . aku rasa kalau setahun , boleh kira berapa kali aku pergi sana kot . Dua Tiga kali je aww . Sedih wok . Nanti bila dorang dah ada hala tujuan masing masing lagi la menyombong dengan aku . Rasanya nak pandang aku pun nak tak nak je tau . Kau nak tahu tak masa mula mula aku pindah sana , hampir setiap malam kot aku tulis diary sebab rindukan korang . kang kalau aku tulis kat Twitter , Facebook semua kang , nanti ada yang kata aku meroyan pulak . Itu yang aku tak suka . Last last aku decide tulis aja dekat diary aku tu . Dah kata diary macam blog jugak kan ? Hehe . In fact sepanjang aku berkawan dan bermusuh dengan korang , aku tak pernah pun walau sedikit aku berada dalam keadaan bosan dan jemu . setiap hari aku tak pernah pun rasa sedih dan bermuram durja . Sungguh !  Asal tengok muka kau orang je , nak tergelak even kau orang tak keluarkan dialog . hahahaha . Ini Lawak Bhai ! Tapi sometimes aku berfikir juga sampai bila persahabatan kita ni boleh bertahan ? Adakah buat selama lamanya ? Mmmm untuk jawapan itu aku tak tahu sebab sekarang ni pun aku dah nampak ke-Renggang-an itu terjadi . Sorang pandang sini , sorang pandang situ . sorang pergi timur , sorang pergi barat . haishhh . apa nak jadi ! apa nak jadi ! sampai sekarang belum berbaik .. Aku pun tak tahu nak komen apa lagi , cuma aku hanya dapat berdoa je la siapa  yang pernah jadi kawan aku dari bebudak sampai sekarang semoga persahabatan aku dengan korang tak akan terputus even berjauhan . Amin . Itu sahaja kot untuk entry kali ni . lenguh juga tangan bila menaip ni . kbye . Assalamualaikum . Continue Part 2 hokey . Tunggu ....



- Team Mustaches -

No comments:

Post a Comment