Followers

Friday, May 30, 2014

Perpisahan Dan Pertemuan ( Part 2 )

Assalamualaikum ...


Wazzup ! wazzup ! Princess in the house yooo . hehehe . yeahhh anyone miss me ? hikhikhik *ketawa mengedik* Ok apa kata kita sambung entry hari tu nak ? apa macam ? ok ka entry aku hari tu ? ok aku tahu memang tak best kan ? memang la aku kan boleh dikira newbie juga . *newbie kepala hangguk hang*
ok kita sambung cerita , Lepas aku dah pindah sekolah  as usual perasaan ghindu dekat sekolah lama tu masih ada , nak nak aku kena sesuaikan diri dekat sekolah baru kan ? Lagi la hengko ! aku rasa aku boleh sesuaikan diri dan biasakan diri kat sekolah baru tu pun bulan 7 kot . kau rasa ? dari awal bulan aku masuk , bulan 7 baru aku boleh biasakan diri . *memang la kau ni princess , minta kena pijak je ni* Tapi takde la sampai aku mogok , keluarkan sepanduk nak masuk sekolah lama tu idok lew . cuma aku just pendiam sikit la . tapi bila aku dah lama lama kat sana , makin bising pulok . dah rasa macam azam aku tahun tu tak berguna la pulak . walhal azam aku masa tu nak belajar sungguh sungguh , nak jadi pendiam tapi aku tengok akulah yang paling bising kat kelas . belajar ? jangan cakap arr ! masa tu aku rasa dalam kepala hotak aku ni dah set form 4 , tahun honeymoon . memang result akhir tahun pun result honeymoon la kan . hekhekhek . continue again ! jangan melencong ke tempat lain boleh tak . kfine! amik mood ! amik mood ! Tarik nafas ... Hembus Nafas ... Lepas ! Fuhhhhhhhh . hahahahaha

Tapi sepanjang aku dalam pem-proses-an nak menyesuaikan diri , aku rasa banyak pengalaman yang boleh aku dapat dekat sekolah baru ni aww . contohnya , aku dapat ramai sesangat kawan . aku rasa masa form 4 la kot classmate yang paling best . bukan nak cakap tahun tahun lain classmate tak best .. cuma masa aku form 4 tu je la yang paling best dan sporting . guwa cakap sama lu kita orang dah macam family kot . kalau keluar atau lepak memana mesti ajak classmate aku yang lama even kita orang sekarang ni dah berpecah . Ok biar aku story dengan lebih detail ea . masa aku form 4 tu , aku ada 5 orang kawan yang very memahami and caring you know . Nik Marina, Hidayah Natasha , Siti Haizrah , Noraziana dan last sekali  princess *Aku lettew* kita orang memang rapat dan kita orang ada group nama group kita orang TEAM MUSTACHES . aku tak tahu la nak kata apa memang aku sayang gila dekat semua member member group ni . takde yang aku sayang terlampau kot . semua aku kasi kasih sayang yang secukupnya . hahaha  . Then , aku pulak ada kawan member laki yang sama class la kan ? geng dorang bernama ..... Jeng ! Jeng ! Jeng ! *bunyi Drum . CHIKAI PERSON . aku pun tak tahu la kenapa diberi nama chikai person . aku rasa members kat group tu semua memang chikai chikai kot . Opsss ! hahahaha sorry .  members kat group tu ialah SHARIFUDDIN *ketua* , NAAIM , ZULHELMI , AZUAN & IMAN . cukup cukup macam kita orang 5 orang . kira macam ada partner la ni . hehe . tapi aku tak kisah pun nak member dengan siapa pun cuma yang penting dia sekepala dengan aku . kalau seseorang tu pendiam . aku cakap sepatah , dia cakap sepatah memang aku tak layan la . aku ni jenis kalau orang tu bising , aku akan jadi bising . tapi kalau orang tu diam , aku 10 kali ganda jadi pendiam . ya ! itu aku . Tapi aku sedih sebab sekarang ni tak dapat sama sama lagi dengan dorang . pernah sekali terlintas kat kepala hotak aku ni macam mana kalau friendship aku terputus dan renggang ? mmmm macam sekarang la . kita orang rapat memang rapat cuma tak serapat macam dulu . sejak aku naik kelas dorang macm menjauhkan diri . bila tanya kenapa , dorang kata kelas bawah tak boleh bergaul dengan kelas depan . apa kau rasa ? sedih bukan ? mmm ntah la . Dah berbuih buih aku cakap dengan depa , aku tak pernah berubah tapi dorang still macam sekarang nak menjauhkan diri . balik dah tak tunggu lagi dah sekarang ni . bukan sekali tapi berkali kali . nak turun rehat pun dah malas dah dorang tu . dah tu bila lagi je aku boleh spend time dengan dorang ? masa beratur ? madah tak melayan . mmmm in fact aku sayangkan korang . aku sayang semua kawan kawan aku . takde terlebih takde terkurang . cuma tu la sejak lain lain kelas ni dah jarang kita bertemu kan  ? salah siapa ? aku ? korang ? cikgu ? Mmm no komen . Princess tetap menyanyangi Team Mustaches ingat ayat ni . sematkan dalam hati , jangan keluarkan ayat ini sampai la kau orang menutup mata , faham ! Ini Arahan ! Jujur kata aku ghindu korang yang sweet sawit dengan aku . aku ghindu korang yang mengedik dengan aku . korang yang selalu make me laugh . korang yang tak pernah putus untuk sayangkan aku . Lastly , aku ghindu korang yang dulu . ingat tak aku pernah cakap yang aku nak jaga friendship kita ? Insyallah dengan izinNya aku akan .. Continue part 3 k jang . Part 3 round yang terakhir . kbye . Assalamualaikum


  
''Bestfriend? Melakukan kerja bodoh bersama. Dan menjadi gila gila pun bersama. Itu yang dimaksudkan bestfriend.''
- Team Mustaches -

No comments:

Post a Comment